Members of Pensel

www.mykapalterbangkertas.blogspot.com

Friday, May 20, 2011

Sekelip Kasih (Part II)

“Iera, cantik tak rantai ???” Kelihatan muka Fyra berseri-seri mengenakan rantai pemberian Danny sempena ulang tahun kelahirannya.

Seperti tidak disangka mat salleh celup yang baru dikenalinya pagi tadi memberikan rantai yang berukir namanya FYRA.

Banyak persoalan yang bermain di kotak fikiran Fyra,

Macammana Danny boleh tau tarikh lahir aku? Siap tempahkan meja lagi untuk sambut birthday aku? Dah tu, boleh pulak sempat tempah rantai untuk aku, siap ada nama lagi tu … Hebat tol …

“Woiii Fyra, kalau nyer pun nak angau, balik lah bilik sendiri, ni bilik aku jugak yang kau boleh buat port angau kau kan … Hishhh, sajer jer buat aku jealous kan … Ermmm … Pakwe Pakwe, biler lah aku nak ada …” Keluh Iera

“Elehhh kau tu, dulu Farhan propose kau, gatal pegi tolak, konon nak kenal dulu, la ni sapa yang dok rugi, hangpa jugak noo … Hihi … ADOIII !!” Bantal busuk milik Iera terbang tepat mengenai kepala Fyra …

“Hangpa jangan nak dok habaq lagu tu noo, aku bukan tolak proposal Farhan, cumer aku sikit terkejut hangpa tau tak … Mana tak nya, time-time jogging dia boleh buat camtu, sebenarnya aku suka kat dia … Hihihihi” Iera meliuk melentok dihadapan Fyra …

“Eiiii, gatal … Dah lah, aku nak tido, nak mimpikan prince charming aku melamar aku, hihihi” Senyum sampai ke telinga Fyra …

“Morning Danny …” Dengan selamba Fyra mengucap selamat pagi pada Danny didalam lif yang penuh dengan staff Teraju Bina Holding.

“Auchhh …. Sakit lah …” Jerit Fyra pabila tangannya dicubit Danny …

“Opppss … Morning Encik Danny … Hihihi” tersenyum malu sebentar Fyra dibuatnya …

Aduyaiii… camne aku boleh luper plak … Ni kan Office … Hisshhh, mampus gossip satu office kang tak pasal pasal … nasib baik makcik IB* takder … Kalau tak mampus aku …

*IB = Internet Bergerak

Sorry k mat salleh celup, tersasul lah dalam lif tadi …

Takpe, its ok, nasib baik makcik IB takde…

Ehhh, awak pun tau gak ke pasal makcik IB tu ???

My Dad always told me bout her …

Fuhhh, famous giler makcik IB tu kan … Hihihi

Most probably but nope, my lil princess more popular than makcik IB, my dad always told me bout you …

Really ???

No … Hihi, just joking … Jom lunch sesama nak ???

Iera camne pulak ??? Takkan nak tinggal kan dia sesorang kowt ???

Saya dah suruh Iera temankan Farhan as his PA for a while time jumper client lunch hour nanti.

Ermm, kalau camtu, ok lah … Jom …

“Bagi saya Fish&Chip one set and watermelon juice satu … Fyra ???”

“Sama lah … Air je tukar, nak apple juice satu … Thanks” Sambil menghulurkan menu kepada pelayan restoran.

“So, Fyra, awak asal orang mana ???”

“Saya??? Xkan tak tau kowt … Birthday saya awak boleh tau, tempat tinggal saya awak tak tau … Camne nak hantar rombongan meminang nie ??? Hihihi, Just kidding, please dont take seriously”

“Yup, I’m take it seriously … Next week saya hantar rombongan tau …”

“Ahokkk….” Tersedak jap Fyra pabila mendengar kata-kata Danny sebentar tadi …

“Awak … Serious ke memain nie ??? Bab bab nie jangan wat pedajal awak … Kang ader saya kene cincang ngan ayah saya, takder angin takder ribut, awak tak pernah jumpa family saya, tetiba nak masuk meminang …”

“So, if like that, come on, show me the way to your house right now, jomm …” Berdiri Danny sambil menunjukkan isyarat mengajak Fyra bangun sekali dengannya.

“Kalau ye pun xsabar, makan lah dulu, lapar nie …” Fyra mengosok perutnya menunjukkan bahawa roti Gardenia sekeping bersama secawan milo suam tak cukup untuk menampung kadar metabolisme badannya sehingga petang…

“Tapi Danny, saya belum bagitau ketua department saya yang saya nak balik kampung … Kang tak pasal pasal, gaji saya kene potong pulak…” Keluh Fyra.

“Dah diuruskan …” Selamba Danny bersuara sambil membuat isyarat bagus kepada Fyra.

Dalam perjalanan pulang ke kampung Fyra di Johor.

“Awak … Saya nak tanya satu soalan boleh ???”

“Ermmm, kalau awak nak tanya, baik awak mintak permission untuk next next soalan awak, sebab awak tu memang akan banyak tanya, hihi” Sindir Danny kepada Fyra.

“Ishhh dia nie, main-main pulak … Boleh ke tak nie ???”

“Hihihi, for my lil princess, semua nya boleh … Hihihi …”

“Ermmm, macammana ek nak mulakan, ermmm” Fyra mengaru kepala nya yang tak gatal itu …

“Mulakan dengan Bismillah, sudahi dengan alhamdulillah, betul tak ???” Ujur Danny seperti memberi pendapat.

“Bismillahirahmanirahim … Ermm, Danny, did you know me before ???”

“Ishhh, soalan cepu mas nie, Ermmm, nak saya jawab bohong ke jawab jujur ???” Bersahaja Danny memberi pilihan …

“Jujur lah … Dia ni …” Seperti biasa, muncung kehadapan seperti Iera jugak ketika merajuk …

“Ok, ok, ok” Pujuk Danny

… Did you remember 17th February 2011, when one beggar came to you and ask for RM 10, and he told to you that money was for his family to buy nasi then you give RM 50 ???”

“Ermmm, owhhh, aah, ingat … Saya bagi sebab dia cakap dia nak belikan nasi untuk anak anak dia, dah 3 hari tak makan nasi … kenapa ???”

“Errmm, did you remember his face at all ???”

“Ada lah sikit, tapi dah lupa dah, lagipun, apa salahnya kita tolong orang yang lebih memerlukan dari kita,” Ujur Fyra bersahaja …

“Ok, to be honest, that beggar was me, and why I done like that cause everyday my dad told me bout your attitude, then I really curious, thats why I try myself, then honestly, I terkejut k … From that day, I mintak tolong Paan carikan detail untuk you …” Jelas Danny sebutir demi sebutir.

“Lagi satu, camne you boleh teragak nak tanya soalan nie pada I ???” Tanya Danny kepada Fyra.

“Banyak sangat benda yang agak curiga, tapi yang paling jelas satu aje, nak tau tak??? Ianya sangat jelas …” Tanya FYra kepada Danny

“Apa dia ???” Danny seakan kebingungan

“Tadikan kat restoran, Danny ada tanya Fyra asal orang mana, Fyra tak jawab pun, nie sekarang Danny memandu macam dah tau sangat rumah Fyra kat mana kan … Ishhh dia nie, tak pandai cover betol … Hihi”

“Hahahahaha … Ye tak ye jugak ek … Aduyaiii … Hihihi”

Gelak mereka berdua memenuhi ruang kereta Mercedes SLK 2011 milik Danny.

TO BE CONTINUE …


Pensel off ... lalalala

No comments:

Post a Comment